De winkels en markt in Hong Kong

29 juli 2019 - Hongkong, Hongkong

Bij onze eerste wandeling kwamen we al gauw op een markt terecht. Ik heb daar iets mee: ik kan daar heel lang rondkijken naar de mensen, wat er te koop is, naar de waren die uitgestald liggen. Ik vind het allemaal prachtig. Dus toen we hier de markt tegenkwamen kon ik mijn geluk niet op.

Tussen de markt kramen door zag je ook de echte winkels. Nou ja, echte winkels.. De beelden spreken voor zich!

Een restaurantje..Geloof het of niet, maar dit is dus een restaurant. En nee, we hebben hier niet gegeten.

Nog een restaurantOok dit is een restaurant. Let op de kok en de mensen die er ook echt daarwerkelijk eten. Wij dus niet, weer niet.

De markt: noten en zadenDe markt: gember

De markt: bananen

Noten en zaden, gember, bananen, het is er allemaal! Wel wat kleine banaantjes overigens.

Diana en Emma op de marktNog steeds blij!

Een winkel met.. uh.. tja...Dit is wel mijn favoriet van vandaag. Deze man verkoopt dus.. uh.. Geen idee!

En weer een restaurantEn weer een restaurant. Je kunt echt overal eten. Of je dat ook wilt is natuurlijk maar de vraag.

De auto werkplaatsEn mocht je pech hebben met je auto, dan kun je hier terecht. Ik heb maar niet gevraagd of hij ook Tesla's in onderhoud neemt (die zie je overigens best veel hier!)

Er is dus genoeg te zien en te koop.

We zijn nog wezen shoppen in wat 'normalere'  winkels en we verbaasden ons continue over de prijzen. Hong Kong staat te boek als redelijk duur maar ik denk dat de prijzen van kleding en eten en drinken op een derde zitten van wat wij betalen in Nederland.

Tel daar bij dat de gemiddelde chinees niet zo heel lang is, dus ik voel me hier als een hele rijke reus. Ach, is weer eens iets anders!

We zijn terug gegaan naar hotel en daarna wat gaan eten. En daarna: op tijd slapen. Morgen weer een lange en drukke dag!

1. Corrie Vroegop:
    29 juli 2019
    En roken jullie veel geuren van de kruiden op de markt? Welterusten