Kagoshima.. Niet dus

9 augustus 2019 - Seoul, Zuid-Korea

Onze laatste stop zou Kagoshima zijn. Een mooie omgeving met een actieve vulkaan. We hadden daar een tour geboekt zodat we wat van de omgeving zouden zien. Maar helaas: een passerende typhoon goeide roet in het eten. Het stormde dusdanig dat de haven afgesloten was en de kapitein meldde ons dat hij het niet verantwoord vond om door de storm heen te varen. Aangezien de meerderheid van de passagiers (en een deel van de crew!) de eerste dag en nacht al zeeziek was denk ik dat hij een goede beslissing genomen heeft.

Wel jammer, maar het is niet anders. En om eerlijk te zijn: een extra dag aan boord is ook geen straf. De boot voer met halve snelheid richting Hong Kong en in plaats van 2 dagen deden we er nu 3 dagen over. Op zo'n cruise hoef je je aan boord echt niet te vervelen, wat we dan ook niet gedaan hebben! Er is zo veel te doen. Er zijn verschillende restaurants, verschillende bars, een groot theater, een ijsbaan waar je kunt schaatsen en waar ijsshows gehouden worden, er is een midgetgolf baan, een basketbal court, een klimwand, een video arcade enzovoorts. En uiteraard veel ligstoelen om heerlijk in de zon te liggen (mits je je goed ingesmeerd hebt!)

Uiteraard kregen we ons vooruitbetaalde geld voor de tours terug. De cruisemaatschappij is daarnaast verzekerd voor dit soort events dus we kregen allemaal een tegemoetkoming. Altijd welkom!

Wat hebben we die 3 dagen gedaan? Tja, vakantie gevierd!

Beertjes in Royal Caribbean dracht! Er zijn allemaal winkeltjes aan boord. Juwelen, horloges, parfum en dat soort dingen. Maar ook deze schattige beertjes zijn er te krijgen.

De koffiebarUiteraard is er goede cappucino, frappucino, chai tea, en meer van dat soort dranken te krijgen. Daarnaast is er een aantal vitrines met gebak, donuts, broodjes en dergelijke. Ook pizzapunten zijn onbeperkt (en vers!) te halen. Af en toe moest ik me echt inhouden..

Emma bij Giovanni's

Emma en Diana bij Giovanni'sEr zijn een paar restaurants aan boord die inbegrepen zijn. Een daarvan is een a la carte restaurant. Die schijnt erg goed te zijn, maar daar zijn we eigenlijk nog nooit geweest. We gaan meestal naar de Windjammer, een buffetrestaurant. Daarnaast zijn er ook een paar specialty restaurants aan boord. Daar moet je per persoon een vast bedrag voor betalen, maar wat je dan eet en hoeveel maakt dan weer niet uit. Johnny Rockets, de hamburgerplek, is er zo een. Een ander is Giovanni's: een italiaans restaurant. We hebben daar heerlijk gegeten. Voorgerecht, hoofdgerecht, verschillende desserts (tja, dat mag dus waarom niet meer?) Heerlijk!

Band under the stairsOp de hoofd boulevard, waar ook de koffieplek en de winkels te vinden zijn, zijn ook een paar barretjes met terrasjes. Daar speelde iedere avond een bandje die voornamelijk jaren 80 rock speelde. Helemaal in Diana's en mijn straatje dus. We hebben daar vaak gezeten!

Michelle de Cruise Director voor de showBroadway, the songsBroadway, the songs II

Broadway, the songs III Aan boord is een theater, voor zo'n 800 personen. waar shows van hoge kwaliteit gegeven worden. Eerder in de week hebben Diana en in daar een goochelaar gezien (was wel grappig maar niet echt spectaculair, hoewel dat ook kan komen omdat Diana en ik David Copperfield 2 keer live hebben gezien...) Maar daarnaast zijn er dus ook Broadway style producties. Dit keer was er een show met de beste liedjes uit Broadway musicals. Erg leuk om bij te wonen. Wat ook hielp is dat we als suite bewoner speciale gereserveerde plekken hadden die perfect zicht boden op het podium. Daarnaast komen ze naar je toe om je bestelling op te nemen en je je drankjes te brengen. Dus dat zijn leuke dingen...

Diana aan het midgetgolfenOverdag kun je je ook vermaken: Diana en ik hebben lekker midgetgolf gespeeld Tja, en dat midden op de Chinese Zee. Het was trouwens 27 tegen 27... Helaas geen winnaar!

De ijs dans show

Er is binnen in het schip nog een theater. Dit keer met een ijsbaan. Tja, buiten is het 37 graden en binnen kun je schaatsen. Maar ook daar worden shows gehouden. Er zijn ijsdansers uit de hele wereld en die geven een wervelende show! En het is lekker koel binnen, wat een mooie bonus is!

Diana en Emma uitkijkend over de oceaan

En uiteraard kun je gewoon lekker bij een railing staan of zitten en uitkijken over de uitgestrekte zee....

Vervelen? Geen moment!

Helaas is het na deze dagen alweer voorbij. Vrijdag 9 augustus gaan we 's ochtens vroeg al weer van boord. Maar de vakantie is dan nog niet voorbij: we gaan Emma's droom uit laten komen en we vliegen naar Seoul, Korea!

Maar daarvoor meer de volgende keer.

1. Sjaak en Corrie:
    9 augustus 2019
    Jullie hebben je prima vermaakt op het schip. Leuk😉