Peak Tram: een aanrader

31 juli 2019 - Hongkong, Hongkong

Het is dinsdag! Onze eigenlijk enige echt hele dag in Hong Kong. We hebben dus maar een dag om de stad te bekijken dus we moeten er alles uit halen wat er in zit.

Emma heeft een mooi programma samengesteld voor ons: we beginnen met de Peak Tram, dan gaan we met de Hop On, Hop Off bus en we eindigen met een rondvaart over het water.

Dus: eerst ontbijt. Dit hotel voorziet in een prima ontbijtbuffet dus we konden los gaan. Alleen die koffie... Tja, daarvoor moet je toch echt bij de Starbucks zijn (traditie bij ons: zo gauw we wakker zijn op vakantie stuurt Diana me altijd op pad naar de dichtsbijzijnde Starbucks om koffie te gaan halen; dat is hier niet anders).

Ontbijt in het hotel

Na het ontbijt werd het tijd om op pad te gaan. Eerst op zoek naar de metro. Die was om de hoek van het hotel, dus dat ging prima. Dan uitzoeken hoe dat hier werkt. Kaartjes kopen, uitzoeken waar je heem moet.... Gelukkig zijn alle instructies en naambordjes ook netjes in het Engels dus ook daar kwamen we wel uit.

Op naar het juiste perron en even wachten op de trein. Het was lekker rustig op het perron, overal staan pijlen waar je moet gaan staan dus geen vuiltje aan de lucht. Tot de metro kwam: die was zo afgeladen dat toen de deuren opgingen de mensen er uit vallen. Dat doe ik dus niet. Ik met een chagerijnig gezicht: "we nemen de volgende wel!". Niet dat die veel rustiger was, maar ok. We moeten toch op pad. Dus met veel gemor en boze blikken van mijn kant hebben we ons in de menigte geworsteld. Gelukkig hoefden we maar 2 haltes.

Na deze rit kwamen we aan aan de andere kant van het water. Hier is de beroemde 'Peak Tram'. Een treintje dat je naar de top van een van de acht bergen om Hong Kong heen brengt. De helling is 27 graden en dat is behoorlijk steil: je gaat voor je gevoel recht de berg op!

Het is een van de meest bekeken plekken in Hong Kong. We waren al gewaarschuwd dat de wachtrijen hier op kunnen lopen tot 2 uur. Dus we waren overal op voorbereid. Bij de kassa aangekomen bleek de wachttijd eerder 30 seconden te zijn...

De peak tram

In de Peak Tram

Het treintje had in verband met de warmte alle ramen open. En dus begon het te stortregenen in de rit naar boven. Nou ja, het was warme regen dus het maakte niet zo veel uit. Diana is niet zo'n fan van hoogtes dus die zag er tegen op, maar ze heeft zich goed staande gehouden.

Eenmaal boven kom je in een bezoekerscentrum. Uiteraard moet je na de tram eerst door de giftshops!

Vanaf de top van het bezoekerscentrum heb je een waanzinnig mooi uitzicht over de stad, een 360 view over de verschillende delen. Het is jammer dat het zo slecht weer was maar wat is dat uitzicht geweldig!

Emma geniet van Hong KongHong Kong uitzichtEmma legt Hong Kong uit

Wij zijn er alledrie boven Hong Kong!

We hebben nog koffie gedronken: de koffie was niet zo goed maar het uitzicht maakte het helemaal prima.

Hierna gingen we weer naar beneden om deel twee te gaan doen: de Big Bus Hop On Hop Off Experience!